Saturn Sky Forum banner

1 - 20 of 37 Posts

·
Premium Member
Joined
·
2,165 Posts
CHILLER 1280 said:
Does Anyone Know Actual Gas Mileage?
20/28 for the Manual!!! :eek:

Regards,

:willy: S.D. :willy:
 

·
First 2000 Sr. Member
Joined
·
5,953 Posts
Ernest said:
Not really, but if you hum a few bars, I"ll try and fake it!!!!:lol: :willy::lol: :lol: :thumbs: :crazy: :crazy: :thumbs: :D
Ernest being ernest. Skip.......:cheers:
 

·
Registered
Joined
·
802 Posts
Skip said:
Ernest being ernest. Skip.......:cheers:
How's that say'n go? "If you have to ask, then you can't afford it"..
Yeah, that's it.
 

·
Registered
Joined
·
256 Posts
:rolleyes: What about the type of gas? Can it use regular or do we need super/premium?

I tried searching the FAQs before asking :confused:
 

·
Premium Member
Joined
·
2,165 Posts
Regular!!! :thumbs:

Regards,

:willy: S.D. :willy:
 

·
Registered
Joined
·
1,298 Posts
Sky Dealer said:
Regular!!! :thumbs:

Regards,

:willy: S.D. :willy:
but premium recommended
 

·
Registered
Joined
·
4,876 Posts
Attention! :nono: Only making a SAR - Having fun
With this car -- as long as I can make it to a gas station - I don't care. On the other hand being a Saturn I'd expect decent milage, but burning High Octane




BTW --- SAR = Smart A$$ed Remark
 

·
First 2000 Sr. Member
Joined
·
8,861 Posts
Rick Tinley Park said:
Attention! :nono: Only making a SAR - Having fun
With this car -- as long as I can make it to a gas station - I don't care. On the other hand being a Saturn I'd expect decent milage, but burning High Octane




BTW --- SAR = Smart A$$ed Remark

:agree: i totally agree with everything you just said... even the SAR... love that disclaimer... SkyBaby-07
 

·
Registered
Joined
·
4,876 Posts
SkyBaby said:
:agree: i totally agree with everything you just said... even the SAR... love that disclaimer... SkyBaby-07
Gotta be careful, SB (I can call you SB can't I??):D
 

·
Premium Member
Joined
·
2,360 Posts
Technically GM recommends 91+ octane, but the car can be run on regular WITH a performance loss and the chance of knock occuring. I'm not going to do the math because I've done it at least 20 times at the Sol forum but it only costs an extra $100 a year to use 91+ over 87 if you drive the insruance rated average of 12k miles a year.

I average 22~23 mpg city/daily driving, and 25~27 mpg when I take long trips. That's with the top down all the time too which greatly impacts fuel economy. When I drive with a very heavy foot I average 19~20 mpg which I feel is pretty good for driving like a crazy man.

When I race I get 6 mpg. :lol:
 

·
First 2000 Sr. Member
Joined
·
8,861 Posts
Rick Tinley Park said:
Gotta be careful, SB (I can call you SB can't I??):D

Yes you may.:thumbs: .. JUST DONT CALL ME LATE IF WE ARE BBQ'N shrimp!!! :nono: SB.. SkyBaby-07
 

·
First 2000 Sr. Member
Joined
·
8,861 Posts
brentil said:
Technically GM recommends 91+ octane, but the car can be run on regular WITH a performance loss and the chance of knock occuring. I'm not going to do the math because I've done it at least 20 times at the Sol forum but it only costs an extra $100 a year to use 91+ over 87 if you drive the insruance rated average of 12k miles a year.

I average 22~23 mpg city/daily driving, and 25~27 mpg when I take long trips. That's with the top down all the time too which greatly impacts fuel economy. When I drive with a very heavy foot I average 19~20 mpg which I feel is pretty good for driving like a crazy man.

When I race I get 6 mpg. :lol:
Well... race? race you say?.. hmmmm.. what part of florida??? i feel a SOLSTICE/SKY race coming on soon..... i will be down in clearwater beach are the first of may.. for a few weeks.....hmmmm... u game? SkyBaby-07
 

·
Premium Member
Joined
·
2,360 Posts
SkyBaby said:
Well... race? race you say?.. hmmmm.. what part of florida??? i feel a SOLSTICE/SKY race coming on soon..... i will be down in clearwater beach are the first of may.. for a few weeks.....hmmmm... u game? SkyBaby-07
I do SCCA SOLO II competitions. I also do a local smaller club's autocross events as well. I'm in the Central Florida area which is where I race as well.
 

·
First Reported SKY Owner!
Joined
·
408 Posts
I've just discovered how to have it show the MPG on the Driver info ctr-I got 16.7 today driving in city traffic. The dealer filled it up with regular, so I'll try the next tank at premium and see if there's a difference for ya!:driving:
 

·
Premium Member
Joined
·
2,360 Posts
NCBlue said:
I've just discovered how to have it show the MPG on the Driver info ctr-I got 16.7 today driving in city traffic. The dealer filled it up with regular, so I'll try the next tank at premium and see if there's a difference for ya!:driving:
You can reset the DIC by holding the button at the bottom of the buttons. The DIC is only real good over very long term results or immediate results. If you want to get accurate mpg info you should record your information yourself and calculate it.

I personally use https://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do to do this.
 

·
First Reported SKY Owner!
Joined
·
408 Posts
First Fill-up

Well I finally had to get gas on Monday. The Fuel range said 32, then I cranked it up and it said "fuel range low". The gas gauge read just above the E, and the warning light (little amber gas pump) came on with a warning chime. I got gas at lunch and filled it with premium-12.5 gal. The mileage was 306, so avg MPG was 24.48. Not bad-with regular gas. I'll let you know how long this tank lasts. So the low indicator comes on with about 1-2 gal in the tank. Just thought ya'll would like to know! :D
 

·
Premium Member
Joined
·
2,360 Posts
NCBlue said:
Well I finally had to get gas on Monday. The Fuel range said 32, then I cranked it up and it said "fuel range low". The gas gauge read just above the E, and the warning light (little amber gas pump) came on with a warning chime. I got gas at lunch and filled it with premium-12.5 gal. The mileage was 306, so avg MPG was 24.48. Not bad-with regular gas. I'll let you know how long this tank lasts. So the low indicator comes on with about 1-2 gal in the tank. Just thought ya'll would like to know! :D
Yeah the "Fuel range low" if you have the DIC comes on when you hit 40 miles left on the fuel rance, and then the light/chime comes on around 10 or 20 miles left I believe.
 
1 - 20 of 37 Posts
Top