Saturn Sky Forum banner
21 - 40 of 56 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Maar het werkte.....bijna,,,,Ik ging ervan uit dat de Audi dezelfde turbo gebruikte, toch? De mechanische specificaties kwamen overeen.
Hij gebruikt een K04, maar die infopagina vermeldt drie verschillende "versies" ervan en ze verschillen allemaal een beetje van die op de LNF. Ook is dit de turbokaart die rondgaat op het Cobalt SS-forum (wat in 2009 ook een LNF-aangedreven auto is) en hij ziet er heel anders uit dan de turbokaarten in die link.
Image
Daarom stel ik de vraag. Ik weet niet genoeg van turbokaarten om de beslissing te nemen en hoop dat iemand anders die er meer van weet, wat inzicht kan geven. Zoals ik in mijn eerste bericht zei, ben ik ook nog vrij nieuw in dit hele turboding. Ik heb wel wat dingen onder de knie, maar sommige dingen leer ik nog steeds. Turbokaarten zijn dat laatste. Wat ik WEL weet over turbokaarten is dat je je boost-output binnen het efficiëntiebereik van de turbo wilt houden. Dat bereik wordt op de kaart weergegeven door de complete "cirkels" in het midden van de kaart. Ik bekijk die kaart als een topografische kaart waarbij elke lijn een hoogte op een topografische kaart voorstelt (en misschien is dat de reden waarom ze het een kaart noemen... wie weet). Je ziet hoe sommige lijnen niet compleet zijn en de neiging hebben om van de schaal te lopen, terwijl er twee in het midden zijn waarvan je kunt zien dat ze compleet zijn en een continue cirkel vormen. Deze "hoogtes" zijn het werkbereik van je turbo. Ik weet ook dat er zoiets is als een surge-lijn en je wilt aan de "cirkelzijde" van die surge-lijn blijven. (Als ik me goed herinner, is de surge-lijn de allereerste lijn aan de linkerkant van het plotgebied van het werkbereik van de turbo en is deze donkerder van kleur dan de rest van de lijnen... maar het is al een tijdje geleden dat ik dit heb gelezen, dus ik ben er niet zeker van.) Nu is er een formule om te berekenen... gebaseerd op de cilinderinhoud en boostniveaus met mogelijk een paar andere variabelen... waar in die kaart je huidige boostniveau valt. Sterker nog, ik ga moeten uitzoeken waar mijn boostniveau binnen deze kaart valt op basis van mijn cilinderinhoud. Dat gezegd hebbende, welke kaart is correct en zijn de kaarten verschillend omdat de Audi kleinere motoren (1.6 en 1.8L) gebruikt dan de LNF (2.0) of is er een andere reden? Ik dacht dat een turbokaart voor die turbo was en dat de cilinderinhoud alleen in het spel kwam bij het bepalen waar op de kaart je huidige setup valt. Maar zoals ik al zei, ik ben hier nog nieuw in en probeer dit ook in deze thread uit te zoeken.

Oh ****, Robotech, ik had je bestempeld als een expert die ik kon volgen. Nu heb je me in de steek gelaten.........:willy:

Even bijkomen op ons forum na een paar weken (waar gaat de tijd naartoe). Wat een geweldige write-up Robo. Ik ben blij dat de ondergang van mijn turbo heeft geholpen om zo'n geweldig artikel aan te vullen, en ik weet dat je op een dag mijn oude K04 nieuw leven inblaast. Ik wou dat ik wat van het vuil op de oude onderdelen had schoongemaakt voordat je ze zo goed documenteerde! Mijn nieuwe K04 werkt geweldig :)

Deze week is mijn richtingaanwijzer gestopt met annuleren na het voltooien van een manoeuvre, en ik moet hem handmatig beëindigen. Als ik dat vervelende probleem heb opgelost, geef ik je misschien nog wat onderdelen voor een andere write-up!

(UPDATE: Heb al artikelen via ons forum gevonden over het vervangen of repareren van de richtingaanwijzerschakelaar. Ziet er vrij eenvoudig uit :))

Proost

Nieuwe richtingaanwijzer vanmorgen geïnstalleerd Robo, Ik heb verschillende goede artikelen op onze site gevonden en uiteindelijk een artikel gebruikt dat door Marvic is geschreven en me heeft geholpen. De vervelende stappen zijn het uit elkaar halen van de dashboardbekleding, maar het is in een paar uur geïnstalleerd, nu als nieuw :)

Tot ziens

Hoeveel van het dashboard moet je verwijderen? Ik moet wat werk onder het dashboard doen en het zou fijn zijn om iemand te hebben die het al eerder heeft gedaan.
Afgezien van de bovenste afdekking over het stuur, zat alles onder het stuur. De bovenste afdekking is losgekoppeld maar nooit verwijderd.

• Verwijderde 3 schroeven in de kniebekleding onder het stuur
  • Gescheiden boven- en onderbekleding rond het stuur (vastgeklikt)
  • Verlaagde hendel voor hoogteverstelling van het stuur
  • Drie "grote" plastic pinnen naar beneden laten vallen bij de OBDII-poort (aan beide zijden gemonteerd)
  • Nog twee schroeven links en rechts van de OBDII verwijderd (maar niet die de OBDII op zijn plaats houden), de plastic afdekking aan de bestuurderskant verwijderd, die zichtbaar wordt wanneer de deur open is
  • Nog twee schroeven in die afdekking verwijderd zodat ik het ventilatiegedeelte van het dashboard naar beneden kon trekken
  • Losgemaakt, maar niet verwijderd, de twee bouten die de stuurstang aan het bovenste dashboard vasthouden (dit geeft een paar millimeter meer en was nodig!)
  • Klemmen (boven en onder) losgemaakt die de richtingaanwijzerunit op zijn plaats houden
  • Richtingaanwijzer/lichtbediening eruit getrokken (het zit nog steeds strak maar kan zonder schade worden gedaan), waarbij de twee elektrische connectoren aan de achterkant worden losgekoppeld

Dit is Marvic's originele post die ik heb gevolgd -->klik hier

TC's artikel over het verwijderen van het dashboard om bij de stereobekleding te komen (uitstekend!) behandelt het meeste wat ik heb verwijderd om bij de richtingaanwijzer te komen -->klik hier

Ik kan langskomen en helpen als je dit wilt doen, en me nuttig maken voor een verandering in je garage :)

Discussion starter · #32 ·
Sorry dat ik een oud topic omhoog haal. De beschrijving in de eerste post is super handig, maar de afbeeldingen lijken verdwenen te zijn. Robo, zou je de afbeeldingen opnieuw willen plaatsen? Bedankt!!
Dit is precies de reden waarom je een oud topic omhoog haalt.
@Administrator, de afbeeldingen staan op de server. Als je de afbeeldingslinks uit de eerste post in dit topic in een browser kopieert en plakt, zul je ze vinden. Ik weet niet waarom ze niet worden weergegeven. Ik heb de links naar de afbeeldingen zojuist opnieuw gekopieerd en geplakt en ze blijven leeg.

Dit is precies de reden waarom je een oud draadje omhoog haalt.

@Administrator, de afbeeldingen staan op de server. Als je de afbeeldingslinks uit de eerste post in deze draad kopieert en plakt in een browser, vind je ze. Ik weet niet waarom ze niet worden weergegeven. Ik heb de links naar de afbeeldingen zojuist opnieuw gekopieerd en geplakt en ze blijven leeg.
Toen ik de eerste afbeelding in de eerste post direct probeerde te bekijken, presenteerde Firefox een waarschuwingspagina met de tekst "Firefox heeft een potentiële veiligheidsdreiging gedetecteerd en is niet doorgegaan naar www.b17queenofthesky.com". Ik kan me voorstellen dat de foto was geladen als ik het risico had geaccepteerd, maar ik heb die kans niet gewaagd.

Discussion starter · #34 ·
Toen ik de eerste afbeelding in de eerste post direct probeerde te bekijken, presenteerde Firefox een waarschuwingspagina met de tekst "Firefox heeft een potentiële veiligheidsdreiging gedetecteerd en is niet doorgegaan naar www.b17queenofthesky.com". Ik kan me voorstellen dat de foto was geladen als ik het risico had aanvaard, maar ik heb die kans niet gewaagd.
Ik zit ook op Firefox en heb dat niet gekregen. Details over de dreiging?

Discussion starter · #37 ·
Hoera, heb het voor elkaar gekregen om de fout te genereren en deze vervolgens op dezelfde pagina uit te leggen, vastgelegd en opgeslagen.

Het is een certificaatprobleem. Waarschijnlijk de reden waarom de afbeeldingen niet worden weergegeven in het 1e bericht van deze thread.

B-17 Queen of the Sky Homepage werkt
https://www.b17queenofthesky.com genereert de fout.

Soms verbaas ik mezelf.

:thumbs:

.
Interessant. @skl8260, is dit dezelfde soort melding die je krijgt?

#DaveOC, dat zou logisch zijn, aangezien ik geen SSL-certificaat voor die server heb...had er nooit een nodig, omdat het allemaal openbare content was. De URL naar de afbeeldingen is een open (HTTP) verbinding, dus ik weet niet waarom de forumsoftware zou proberen verbinding te maken met een versleutelde, beveiligde verbinding. Dat is vreemd. @Administrator, enige input hierover?

EDIT...god, ik moet daar echt eens in en wat updates doen...LOL

Interessant. @skl8260, krijg je hetzelfde soort bericht?

#DaveOC, dat zou logisch zijn, aangezien ik geen SSL-certificaat voor die server heb... had er nog nooit een nodig, aangezien het allemaal openbare content was. De URL naar de afbeeldingen is een open (HTTP) verbinding, dus ik weet niet waarom de forumsoftware zou proberen verbinding te maken met een versleutelde beveiligde verbinding. Dat is vreemd. @Administrator, enige input hierover?

Als ik met de linkermuisknop op een van de kapotte afbeeldingspictogrammen klik, krijg ik niets. Als ik met de rechtermuisknop klik en vervolgens op afbeelding bekijken klik, vult de waarschuwing mijn scherm. Ik weet niet wat er aan de hand is. Misschien vereist het forum, dat een beveiligde verbinding (https:) onderhoudt, dit ook van de sites waar het probeert op te zoeken?

Ik heb de afgelopen jaren niet veel gecodeerd, dus ik ben niet op de hoogte van de huidige vereisten bij het linken tussen sites.

Succes.

:thumbs:

Interessant. @skl8260, is dit dezelfde soort bericht dat je krijgt?

#DaveOC, dat zou logisch zijn, aangezien ik geen SSL-certificaat voor die server heb... had er nog nooit een nodig, omdat het allemaal openbare content was. De URL naar de afbeeldingen is een open (HTTP) verbinding, dus ik weet niet waarom de forumsoftware zou proberen om verbinding te maken met een versleutelde beveiligde verbinding. Dat is vreemd. @Administrator, enige input hierover?

Dit is raar... Als ik de post die je noemt van DaveOC probeer te bekijken, kan ik hem niet vinden. Ook als ik inlog op deze pagina (#3), word ik niet als ingelogd weergegeven. Pagina 2 ook niet. Als ik pagina 1 bezoek, is alles in orde.

Ik ben niet verbaasd over het SSL-certificaatprobleem dat het afbeeldingsprobleem veroorzaakt. Moderne browsers (tenminste Chrome en FF) forceren https, dus de forumsoftware kan alle onveilige links wijzigen in veilige. Alle sites die geen veilige content kunnen leveren, zullen waarschijnlijk resulteren in kapotte links binnen het forum.

Vragen naar k04 turbo en standaard

Bedankt voor het schrijven.

Maar ik kon niet alles begrijpen wat je schreef, want mijn Engels is niet zo goed.

Dus.. ik heb een vraag.

Ik moet mijn turbo vervangen, aangezien de vorige eigenaar een aftermarket turbo heeft geïnstalleerd en deze kapot is.

Is een k04 turbo op ebay oké om te installeren? Want het is veel goedkoper dan een standaard oem turbo..

Ik wilde een k04 turbo kopen, maar ik zag dat het onderdeelnummer anders is.

Beantwoord alsjeblieft als jullie hier iets van weten.. bedankt!

21 - 40 of 56 Posts